Wednesday, June 4, 2014

Lawak! Papan tanda salah eja...

Salam.. Huhu cuba cari apa yang uniknya tentang signboard di bawah ini? Selain daripada tulisan jawi, dari segi ejaan yang digunakan untuk perkataan 'stater' yang menarik perhatian saya. Masa ni saya ke Kelantan. So saya memang suka membaca papan-papan tanda di sana sebab bertulisankan jawi. Sangat-sangat menarik dan islamik yang takkan jumpa di KL. 


Tapi dalam banyak-banyak tu banyak juga kesalahan ejaan yang dapat saya tangkap. Antaranya sepatutnya stater tu dieja starter. huhu.. Lagi 1 perasan tak 'wirering'? Ahha ejaan yang betul adalah wiring. Hehe tergelak-gelak saya bila baca.. Takpelah yang penting ianya membawa maksud yang sama dan masih boleh difahami. huhu...


Misya : Pandai menulis dan membaca jawi.

1 comment:

  1. 2 3 kali duk ulang perkataan wiring tu.. haha

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...