Monday, March 17, 2014

Korea Free Trip Part 4 : Keindahan panorama pergunungan salji dari bilik hotel...!

Salam semua.. Perghhh SubhanaAllah.. MasyaAllah.. Maha Suci Allah... Ya Allah................!! Tidak dapat digambarkan perasaan ini apabila melangkah masuk je ke dalam bilik hotel di Holiday Inn, Alpensia Resort, Korea terus terbentang luas pergunungan salji yang putih dan sungguh indah!! Serius mahu menitis air mata bila melihat pemandangan yang sangatlah cantik. Rezeki saya dan suami bila dapat bilik penginapan menghadap gunung salji tempat para pengunjung bermaik ski! Tq so much Elken! Merealisasikan impian saya! Serius perasaan saya memang tak dapat digambarkan dengan kata-kata. Menitis air mata ku and terus peluk my hubby sambil menikmati panorama gunung salji yang mengagumkan di luar bilik kami.^_^ 

Itulah dia kawasan pergunungan salji. Bilik kami betul-betul menghadap pemandangan ni.Tapi tak boleh keluar ke beranda sebab cuaca sangat sejuk di luar sana. 

Hubby pun teruja sebab kami dapat bilik yang sangat special. Rasa tak mahu berkelip mata ni nak lihat segenap inci gunung salji yang sangat cantik tu. Sebelum ni tengok kat TV je. Ni betul-betul depan mata! 

My hubby merakam gelagat saya! hehe.. Memang macam orang jakun. Itulah impian saya sejak dari kecil.. Teringin sangat nak tengok dan bermain salji. Alhamdulillah melalui Elken, impian saya tercapai.. Saya berasal dari family yang susah. Even dengan pekerjaan sekarang pun takkan mungkin saya akan spend duit sendiri beribu ringgit untuk mendapat percutian mewah camni. TQ so much Elken! Semuanya ditanggung! T_T

Kelihatan beberapa level kawasan bermain ski. Ada yang betul-betul tinggi.. Untuk orang dah pro mungkin bolehlah. Bahaya boleh jatuh tergolek, uish simpang malaikat 44.

Terang-benderang kawasan gunung salji ni. Macam siang je rasa suasana. 


TQ Allah! Dapat melihat keindahan ciptaan Mu...

Kelihatan ramai orang bermain ski.. Walaupun hari sudah malam tapi tetap ramai pengunjung. Macam best je tengok dari jauh bila dorang meluncur atas salji tu..

Bilik hotel yang sangatlah cantik! 1 malam entah berapa kosnya ya? huhu..

Posing sat. Hehe..




Ahha yang paling best bilik kami ni ada ruang khas untuk kanak-kanak. Huhu kalau ada anak memang sesuai sangat menginap di bilik ni. 

Cute je ruang ni. If ada rezeki bila dah ada anak nanti, bolehlah bawa 1 family ke sini. Amin...

Next? Persediaan untuk bermain ski esok hari.. Yahooo..... Dah lihat dengan mata, mesti nak rasa dan main salji betul tak? 

Trip Elken kali ni sangat best sebab kami semua berpeluang bermain ski! Perghh kos nak main ski ni bukan murah tau. Hampir RM1000 juga untuk sewa peralatan dan pakaian khas untuk ski ni.

So saya di tempat sewa baju ski.. Macam-macam warna ada. Pilih ikut saiz.. Sut kat sini semua very high quality. Bila kita main ski tu badan akan rasa warm. Tak terasa sejuk pun nanti. Nak tengok camne saya main ski? Ahakss.. Tunggu next entry...;))

Apa yang digambarkan oleh Elken semasa kempen ke Korea ini dirasmikan memang betul Elken merealisasikannya.. Bukan omongan kosong..  Hotel yang saya menginap betul-betul di kaki gunung salji tersebut. Anda mahu juga menikmati apa yang saya nikmati dengan bisnes Elken, jangan tunggu-tunggu sebab lepas ni trip lagi best-best! Semuanya free untuk anda...:)

Previous : Part 3
Next : Part 5

Misya : Sucinya cintaku sesuci putih salju...





4 comments:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...