Wednesday, January 15, 2014

Upin Ipin difitnah sebagai rancangan Yahudi!

Salam semua.. Mak aihh tak sangka siri animasi yang sangat popular di Malaysia dan Indonesia iaitu Upin Ipin terkena tempias fitnah dari seseorang di laman facebook. Punyalah obses agaknya dengan anti-yahudi dan zionis sampai kartun cetusan anak Melayu Islam tu pun dikatakan ada unsur-unsur Yahudi! Kesian Upin Ipin.. Huu..



Apa lah ceteknya orang-orang yang menyebarkan fitnah sebegini. Dah sah-sah siri animasi Upin Ipin ini sangat-sangat bagus ditonton oleh kanak-kanak Islam. Diajar berpuasa, solat dan unsur-unsur islamik yang lain. Kalau kartun macam Mickey Mouse tu ke iye la kot. Agak-agaklah pun if yahudi yang dibenci jangan sampai nak fitnah Upin Ipin pula..


Misya : Filem dari luar negara tu lagi banyak unsur Yahudi.

4 comments:

  1. adudu..apakah ini?

    ReplyDelete
  2. huhu..sapelah yg bole pkir smpi cmni?sengal btol

    ReplyDelete
  3. ern...zaman sekrang ni mcm2 kes fitnah memfitnah... sampai mcm tu sekali org fikir kan...

    ReplyDelete
  4. tak berani nak komen.... yg penting niat kita kot... dlm katun tu kalau ada yg tak baik jgn ikut...itu je berani cakap...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...