Monday, January 27, 2014

Doa dijauhkan dari beban hutang..

Salam.. Nowadays ramai yang berhutang. Sana-sini hutang. Student habis belajar pun dah berhutang. Apa lagi kalau bukan PTPTN. Ooppss.. Tapi memang kita semua tak boleh lari daripada berhutang. Ada insan yang tak berhutang tapi jumlah sangatlah sedikit. Nak beli harta sendiri like car, house, semuanya memerlukan hutang. If anda seorang yang jutawan tak payahlah story di sini. Tapi jutawan sekalipun, awal-awal dulu mesti berhutang juga. Ohh teringinnya bebas hutang! Impian setiap manusia di dunia. Mari kita sama-sama berdoa agar dijauhkan dari beban hutang tak kira kecil mahupun besar. If ada hutang pun diharap dapat diselesaikan dengan segera. 


Baginda (saw) bersabda : Pada waktu pagi dan petang bacalah: Ya Allah, aku memohon perlindungan denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, rasa lemah dan kemalasan, Aku memohon perlindungan denganMu daripada sifat penakut dan kebakhilan, dan aku mohon perlindungan denganMu dari bebanan hutang dan dikuasai seseorang.

اللَّهُمَّ اكْفِنِي بِحَلالِكَ عَنْ حَرامِكَ وَأَغْنِنِي بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ

“Ya Allah, cukupkanlah aku dengan rezekiMu yang halal (hingga aku terhindar) dari yang haram. Kayakanlah aku dengan AnugerahMu, (hingga aku tidak minta) kepada selainMu”.


Tapi kalau doa sahaja takkan menjadi apa-apa. Rezeki tidak akan datang bergolek kalau kita bergolek-golek di hadapan TV! Betul tak? Kena usaha...! Anda ingin tambah pendapatan dan menyelesaikan beban hutang anda? Jom kerja part time dengan saya! InsyaAllah komisen RM2000-RM4000 sebulan dalam tangan anda. Yang penting anda memang ada impian mahu mengubah kehidupan anda. Dan impian itu harus kuat seiring dengan semangat dan usaha anda.:) Klik SINI jika nak tahu apa part time job tersebut. Terhad kepada 10 kekosongan sahaja setiap bulan. Siapa cepat dia dapat!


Misya : Kongsi rezeki.

3 comments:

  1. Perkongsian yang menarik kak..
    Selain itu kena kena jugak elakkan drpd berhutang

    ReplyDelete
  2. suka entri ne,,,btl 2 Puan Misya.mdh2 an kita dijauhkn drpd bbn hutang ^__^

    ReplyDelete
  3. dengan perubahan dunia sekarang memang payah la kalau nak terhindar dari hutang.. tapi at least kita boleh kurgkan.. :)

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...