Friday, February 28, 2020

Lemon bantu kurangkan mual time pregnant

Salam. Inilah minuman favourite saya setiap pagi time pregnant. Wajib ada lemon. Sebab ini je yang saya mampu telan untuk sarapan pagi. Penangan pregnant kali kedua lebih mencabar berbanding 1st pregnancy. Saya tak lalu langsung nak minum minuman berasaskan susu. Minum je terus mual dan muntah. So nasib baiklah ada lemon ni sebagai penyelamat. Minum dengan teh O panas-panas terus rasa fresh. Even tengahari pun time lunch saya suka teh o ais lemon ni. 

Orang kata banyak khasiat amalkan minum lemon ni. Kaya dengan Vitamin C gitu. Secara tak langsung baby dalam perut boleh dapat khasiat yang sama. Cuma tak selalu lah saya minum dengan teh O. Kadang lemon dengan air kosong pun dah ok. Bau dia wat kan rasa mual tu hilang sekejap. 

So kalau mommy-mommy yang alami nasib sama macam saya, bolehlah try. Mana tahu mungkin membantu. Selain lemon, buah orange sunquick tu membantu. After lunch or dinner kat rumah mesti melantak buah orange pula. Untuk hilangkan rasa mual dan loya. Sampai anak saya Erina tu pun suka makan buah orange sebab tengok mommy nya hampir setiap hari makan orange.




Misya : Bantu mencantikkan kulit.

6 comments:

  1. asam ni memang selalu hilangkan loya kan. okay la tu guna lemon, dapat khasiat lebih sikit

    ReplyDelete
  2. Sianny ibu mengandung... mual mmg benda yang tak boleh nak elak.. 😊😊 semoga Aimi dan baby dlm kandungan , sentiasa sihat ya.

    ReplyDelete
  3. waalaikumussalam. teh lemon memang sedap. saya yg tak mengandung takda apa ni pun suka jugak minum. hehehee

    ReplyDelete
  4. kalau sakit tekak lemon madu terbaik.. mmg lemon dan tekak berpisah tiadalah kan aimi..batuk cari lemon. mual pn cr lemon..

    ReplyDelete
  5. Tahniah dah pregnant anak kedua... minuman lemon bukan setakat hilangkan mual tap tambah selera makan pun ya jugak...

    https://yamanaimy.blogspot.com/

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...