Tuesday, February 18, 2020

First meeting as PIC Lesen Ais

Salam. Tahun Baru, di Cawangan Baru, meeting pertama dengan rakan-rakan sejawat yang baru, semuanya baru! hehe.. As mentioned dalam entri INI, now saya bertugas di bawah Cawangan baru. Now saya person incharge (PIC) untuk Pelesenan Ais di HQ Food Safety and Quality Division. Haa so siapa-siapa meniaga ais tu, makesure uols ada lesen tau. Bukan lesen meniaga by PBT tu. Tapi ni lesen khas untuk kilang ais bagi tujuan jualan yang dikeluarkan oleh Ministry of Health Malaysia. If takde lesen, uols boleh dikenakan tindakan undang-undang berdasarkan Akta Makanan 1983.




Ni just sharing momen group photo dengan team pelesenan dari semua negeri di Malaysia. Cer cari saya yang mana satu. Kanan sekali tudung light blue tu.. Abaikan perut makyong yang dah ke depan tu ya. Haha.. If uols pemilik or bekerja di kilang ais, bolehlah mohon lesen di Pejabat-Pejabat Kesihatan Daerah berhampiran. Yang penting uols dah daftar premis di http://fosimdomestic.moh.gov.my 

Suasana dalam meeting. Gambar saya takde sebab saya yang snap gambar ni! haha..

At the end of this meeting banyak isu dibangkitkan which pihak kami di Ibu Pejabat akan ambil tindakan penambahbaikan from time to time. Begitulah kerja kami setiap awal tahun mesti kena meeting dengan semua officer incharge di states untuk update any issues dan pencapaian every year. Seronok juga sebab dapat berkenalan dengan officer-officer dari tempat lain. Bertambah luaslah kitaran sosial saya. hehe.. Moga tahun ini dan tahun-tahun seterusnya, kerjasama antara kami kian kukuh. Yang penting kami dapat bantu industri ais berkembang lebih maju. Sebab once ada lesen means, kilang tu dah dipastikan tahap kebersihan dan keselamatannya. Akan ada audit dan monitoring from time to time. So as consumer, makesure beli ais dari supplier berlesen ya!



Misya : Ice ice baby!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...