Tuesday, November 14, 2017

Kecewa dengan daging dendeng Acheh..

Salam semua. Siapa suka makan daging Dendeng? Biasanya orang-orang Minang yang pandai masak daging dendeng ni, Masa saya ke Acheh hari tu, saya belilah 1 kotak daging ayam dendeng segera. Saja nak try sedap ke tak. Kata penjual tersebut boleh terus makan lepas dipanaskan. Ok saya memang suka benda-benda segera dan mudah dimakan ni. 

Sekotak ni saya tak ingat sangat harganya. Around RM10-15 ada kot..

Melihat rupanya agak menyelerakan. Daging ayam yang diperap dengan pelbagai rempah dan telah dimasak terlebih dahulu. So kita just tinggal panaskan dan hidangkan untuk dimakan. Saya panaskan dalam kuali untuk rasa yang lebih pure.

Ginilah rupanya daging ayam dendeng ni. TETAPI.... saya agak frustrated dengan rasanya sebab terlalu manis! :( Maaf sangat-sangat tapi memang tak sangka rasanya manis. If setakat manis-manis sedikit tu boleh terima, but this one macam direndam dengan air gula plus rempah-ratus. Honestly tekak saya takleh terima sebab pelik makan ayam manis. Sebab saya bayangkan ayam dendeng ni confirm sedap, nak rasa resipi tradisi orang Acheh. Sayangnya tak menepati citarasa saya. Kalau saya takleh terima apetah lagi husband saya yang memang takkan terima makanan terlampau manis. Tapi sape-sape yang mempunyai lidah yang kurang sensitif terhadap rasa manis maybe suka lah kot dendeng Acheh ni. Try la kalau berani. Hehe..

Nak baca kisah percutian saya di Acheh bolehlah klik SINI.


Misya : Boleh kena kencing manis.

9 comments:

  1. sama lah tak suka makan yang manis2 ni. sedihlah beli jauh2 tapi potong stim

    ReplyDelete
  2. Tak pernah makan pulak. Jadi, no komen. Hehe

    ReplyDelete
  3. rupa ok dah tapi manis pula heee. xpela boleh cuba yang lain nanti :)

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  4. takpernah rasa lagi daging dendeng tapi kalau manis memang taksedaplah kan

    jemput join ga sha ; http://shafyqahazahar.blogspot.com/2017/11/giveaway-shfyqhazhr-x-printcious.html

    ReplyDelete
  5. kalau manis sangat mana-mana makanan pun ko huhu

    ReplyDelete
  6. hahaha,kalau tak sedap xyah beli lah lagi nanti
    btw jemput singgah and follow https://marblemomo.blogspot.com/

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...