Monday, November 13, 2017

Hip Hop Hotel, Acheh || Apa pendapat saya?

Salam. Dah baca entry saya melancong ke Acheh, Indonesia? Kalau belum bolehlah bermula dengan entry Part 1 ya. Kali ni nak review hotel penginapan saya stay sepanjang berada di sana. Mana la tahu kalau uols nak ke sana, ada juga idea nak stay hotel mana rite?


Ok nama hotel ni Hip Hop Hotel. Ahha jangan ingat orang Acheh tak tahu pasal hip hop hip hop ni. Hehe.. 

Sempat selfie dari luar hotel.

Kaunter di lobi.. Actually hotel ni baru dibina. Tourist guide bawa kami ke sini sebab selesa katanya berbanding stay di hotel sedia ada.

Lobinya agak luas dan banyak tempat duduk disediakan. Kami sampai je dihidangkan dengan air sirap tapi masyaAllah manisnya macam minum air gula time checkup mengandung. hehe..

Hotel ni sediakan breakfast. Comel je tempat breakfastnya. Akan datang dicadangkan ianya diperbesarkan lagi bila lebih ramai pelancong yang datang.

Ok one of kelemahan hotel ni, tiada lif disediakan. So kenalah memanjat anak tangga. Bagi warga emas yang dah tak larat nak naik tangga, dinasihatkan stay bilik ground floor walaupun agak sukar nak dapatkan kekosongan - kena booking lebih awal. Cuma salah sorang kawan Mak Lang saya yang follow kata kalau berlaku banjir tsunami, orang ground floor la yang kena dulu! Adoyai... huhu..

Orait inilah bilik tidur kami. Saya share dengan cousin. Kami berempat dan bilik ni berkembar. 

Bilik air yang bersih.

Tengok perabot pun tahu memang hotel ni sangat baru.

Bilik cousin saya yang berkembar dengan bilik saya.

Seperti biasalah ada TV, water heater dan lain-lain yang standard.

Ahha cuma bilik airnya agak seksi gitu.. Sebab dindingnya kaca. Nasib baiklah kami sume gigirl tapi segan juga. As conclusion kami tak on pun lampu. Walaupun cermin tu tak berapa transparent tapi kalau on lampu lagilah nampak dengan jelas bayang-bayang. hehe

Ok ini antara hidangan breakfast di hotel ni. Tidaklah semewah hotel biasa. Okla sebagai mengalas perut. Orang sini pagi-pagi macam di Kelantan - makan nasi berlauk. Cuma pilihan di sini lebih terhad. 

Ok dats all my review for Hip Hop Hotel at Acheh. Aktiviti pelancongan di Acheh ni baru nak berkembang so agak sukar nak cari hotel yang benar-benar selesa. But this one bagi saya dah cukup selesa. Yang penting bersih. Nak booking? Saya pun tak sure camne sebab saya ke sini pun diuruskan oleh travel agency. Maybe uol boleh google-google kalau nak stay di sini. Papai..


Misya : Pernah cuba-cuba belajar menari hip hop.


1 comment:

  1. nampak simple tapi cantik sangat ^^

    http://www.syahirahvaliant.com/2017/11/pakej-perkahwinan-yang-termurah-untuk.html

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...