Monday, January 4, 2016

Pemanas Air vs Penghawa Dingin

Salam. Fuh lega bila dapat mandi air panas especially time sejuk-sejuk. Kebetulan nak beli aircond so ternampak promosi pancuran air panas elektrik jenama Rubine ni. Dalam RM300++ if tak silap. Saya ni memang suka berangan nak bilik air complete macam kat hotel. Siap ada langsir lagi kat tingkap bilik air saya! hehe.. Jadi kalau ada family atau saudara nak tumpang bermalam di rumah saya senang dah ada air panas untuk mandi. Takdelah menggigil kesejukan bila keluar bilik air. Hehehe..




Sekarang ni cuaca panas bukan main. Rasa malas nak keluar rumah sebab bahang dia lain macam. Maybe sebab terbalik dengan negara 4 musim yang sedang alamai winter season, so Malaysia alami kepanasan yang sedikit berbeza. Tak tahan tidur malam pun sometimes berpeluh sebab panas. Apa lagi, pasanglah aircond sebiji dalam bilik. Takpela investment untuk keselesaan hidup. 


Alhamdulillah ada rezeki lebih bolehlah pasang. :) Jenama Haier.. Beli kat kedai sama dengan water heater Rubine tu. Kira total saya spend untuk beli dan pemasangan about RM1500++. Okla kan? Tak mahal tak murah. Masa dorang nak pasang tu gayat juga tengok dorang. Saya duk uma apartment. Dorang panjat-panjat kat balkoni tu punyalah saya risau. Huhu. Tapi Alhamdulilah semua selamat dan lancar.


So rumah saya complete. Nak sejuk, pasang aircond. Kalau sejuk, ada air panas untuk mandi. Hehe...


Misya : Suami saya orang yang cool.



1 comment:

  1. memang panas sekarang ni sis... walaupun ada negeri yg banjir... bgs2...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...