Monday, December 28, 2015

Chinese Food @Marriot Putrajaya, simple but marvelous!

Salam. Ahha tak tahu nak makan apa untuk lunch? Saya suggest anda try Chinese Food di Marriot Hotel, Putrajaya. Actually saya bukan penggemar chinese food. But fortunately saya wat side visit ke Marriot untuk preparation event office so executive kat situ ajak lunch together. Apa lagi, rezeki jangan ditolak! hehe...

Ini kira 2nd time saya makan di sini. Before this saya pernah attend 1 seminar kat sini but that time tak sempat nak snap photo. 

Nampak seperti makanan dihidangkan ala Dome tapi rupanya kalau Chinese style, inilah buffet style dorang. Just order je whatever you want nanti pelayan akan bawakan.

Simple foods tapi rasa dia sangat puas hati! Sedap lagi enak gitu.. Mula-mula saya bayangkan Chinese food ni tawar (i mean less salt) but bila dah rasa, tetiba fall in love pula. Semua cukup rasa. Every dish comel-comel je tapi agak mengenyangkan juga rupanya. 

Pelbagai dim sum, sayuran, ketulan ayam/ikan/meat yang digoreng garing dengan tepung sambil dihidangkan dengan nasi goreng cina dan green tea, memang super marvelous. Patutlah memang ada Chinese food lover.  Tak menyesal la terima pelawaan dorang. Makan free pula tu. Hehehe..

Sempat wefie depan restoran sebelum pulang ke office. Oh jangan risau, restoran ni Halal! No pork dihidangkan kepada mana-mana customer. Alhamdulillah kenyang.. Hehe tq Marriot!


Misya : Masakan Padang tetap di hati.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...