Sunday, August 1, 2010

Kalaulah hati ini tidak disakiti....

 

Tiap kali aku mendengar bait-bait lirik lagu ini, pasti menjelma wajah-wajah yang pernah bertakhta di hatiku. Sesungguhnya aku lebih banyak menangis daripada ketawa pabila mengenangkan mereka-mereka yang pernah aku sayangi. Tapi apakan daya, sekuat mana aku menyayangi, sekuat mana kesetiaanku, setinggi mana pengorbananku, sekerap mana air mataku mengalir, tetap tak dapat mengubah takdir Tuhan. Aku hanya insan biasa. Yang ingin dicintai dan mencintai. Tapi kenapa hatiku kerap disakiti? Kenapa? Aku tak minta apa2 pun.. Cukuplah sekadar perasaan ku dihargai dan dihormati. Aku bukan ingin harta dan kekayaan yang melimpah ruah. Aku bukan ingin seseorang yang mempunyai rupa paras menawan. Aku hanya ingin sebuah kasih kasih sayang yang tak terperi untuk ku.. Tiada siapa mahu disakiti dan dilukai sepanjang hidupnya..:'( Kalaulah mereka mengerti... ~syahirah


Lirik Lagu Rossa – Hati Yang Kau Sakiti

jangan pernah katakan bahawa
cintamu hanya untukku
karna kini kau telah membaginya

* maafkan bila memang kini
harus kutinggalkan dirimu
karna hatiku selalu kau lukai

** tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
ku hanya bisa mengatakan apa yang ku rasa

ku menangis.... membayangkan
betapa kejamnya dirimu atas diriku
kau duakan cinta ini
kau pergi bersamanya
ku menangis...  melepaskan
kepergian dirimu dari sisi hidupku
harus slalu kau tahu
aku lah hati yang telah kau sakiti

ku menangis
harus slalu kau tahu
aku lah hati yang telah kau sakiti

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...