Wednesday, March 27, 2019

Nasi Lemak Beras Basmathi, nasib baik menjadi..

Salam and very good morning everybody! Hehe saja pagi-pagi ni belanja uols nasi lemak hasil air tangan sendiri. Tapi belanja gambar je! hehehe.. Dah lama tak masak nasi lemak. Kebetulan my family nak datang rumah, so menanak nasi lemak lah kali ni. Oh ni kisah throwback sebenarnya. hehe.. Tak kisahlah janji blast entry. Giteww...

Amacam terliur tak? Special tau ada ayam goreng crispy lagi. Nak resepi? Huhu saya pun google je resepi.

Actually nasi lemak ni antara part yang paling penting adalah nasinya. Nasi tu dah beberapa kali saya try baru saya tahu rahsianya nak bagi sodap lemak berkrim. Santan kena banyak. Saya guna 1 peket santan segar dan 2 kotak santan Kara. Tapi untuk avoid nasi tu lembik sangat, try guna beras basmathi. Kebetulan saya ada lebihan beras basmathi untuk masak nasi Arab hari tu, so trylah guna wat nasi lemak. Alhamdulillah menjadi. Nasi tak lembik tapi tetap lembut. Syukur ,bertambah-tambah family saya makan. Risau juga if tak menjadi.

Yang menariknya, tupperware merah ni 1st time saya guna selepas beli masa raya last year. Haha.. Bila tengok gini, cantik pulak warna merah dia. Nampak meriah.

Tengok je pun dah terliur dibuatnya. Hehe.. Sonok dapat masak dan makan ramai-ramai dengan family. Plus kalau masak sendiri, puas makan sebab dapat portion banyak and boleh makan banyak kali. Jimat tenaga daripada nak masak menu lain-lain tiap kali nak makan.

Jemput tengok ya... hehe 


Misya : Sesekali menambah lemak dalam badan.

2 comments:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...