Wednesday, March 20, 2019

Eat Safe Food for Nutrition Month @IOI City Mall Putrajaya

Salam. One of the activity yang saya terlibat dalam kerjaya saya as food technologist adalah menjaga booth pameran di mana-mana event. Tujuannya untuk promote food safety di kalangan pengunjung yang hadir. Kali ni saya involve dalam pameran di IOI City Mall Putrajaya bersempena Nutrition Month. So pengunjung yang datang majority adalah family dan kanak-kanak. Berbeza sedikit if pameran tu melibatkan industri/pengusaha makanan, this one kena fun-fun sikit. 

Bestnya jaga booth ni, selain dapat tengok macam-macam lagi booth, boleh round and dapatkan macam-macam goodies bag. Plus jualan produk dengan harga yang sangat murah.

Yang paling meriah booth Nestle. Macam-macam ada! 

Disebabkan goodies bag Nestle ni, inilah 1st time saya dapat makan bijirin Cheerios ni. haha. Siap dapat susu segar lagi.

Kira beberapa hari hidup saya dapat makan breakfast yang berkhasiat la. hehe..


Back to exhibition, inilah booth saya yang diberi nama Eat Safe Food. Kami ni agensi kerajaan so servis kami hanyalah untuk educate orang ramai supaya pilih makanan yang bersih dan selamat. Ada games, ada pameran makanan elok dan rosak, ada cenderamata & pop quiz.


With my team yang turut bertugas.

Sambil-sambil jaga booth tu kadang keluarlah maskot dari booth-booth lain. Terhibur gak kekadang. Haha..

Mission accomplished! hehe.. Seronok dapat turun padang jumpa public sesekali camni. Because ramai lagi tak tahu bahaya if tersalah pilih makan makanan yang dah rosak. Food poisoning cases pun makin meningkat sekarang ni sampai ada yang mati. So inilah tugas kami to ensure rakyat dapat bekalan makanan yang bersih dan selamat.



Misya : Hero tak didendang.

2 comments:

  1. sekarang bermacam punca penyakit dari makanan kan.. sebab tu kena jaga pemakanan kita

    ReplyDelete
  2. Macam-macam rupanya skop kerja food technologist ni.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...