Monday, March 16, 2015

Milo palsu? Saya dah lama tak beli Milo...

Salam. Heboh sekarang viral tentang kewujudan Milo- minuman coklat ter femos di Malaysia yang dikatakan palsu. Waduh-waduh... Macam-macam hal. Sebut pasal Milo tadi, saya sendiri dah hampir 2 tahun tak beli Milo. Bukan tak suka cuma saya rasa ada lagi chocolate drink yang lebih enak dan berkualiti. But I really love chocolate! So lidah saya boleh detect minuman coklat tu betul-betul sedap atau tak. Hasil lidah saya punya sensor ni maka Milo jatuh di tangga ke bawah. Ngeee sorry Milo.. So apa yang saya minum?

Tadaaaa inilah minuman coklat kesayangan saya!

1st time saya minum, terus fall in love! Rasa coklat dia tulen, pekat dan sangat enak. Yang penting dikeluarkan oleh company yang sangat luar biasa kesayangan kita semua iaitu Elken.=)

Berbalik kepada Milo tadi, apa-apa pun benda-benda tiruan ni kena jaga-jaga juga. Kot-kot anda terbeli ke kan. Cer check Milo anda kat rumah ada tak ciri-ciri tiruan ni.. 

Oh gitu caranya nak detect Milo tiruan. So hati-hati ya kengkawan yang gemar minum Milo tu. Milo tabur la, milo tarik la, milo dinasour la.. Kedai-kedai mamak ler paling femos. Almaklum kalau beli yang tiruan mesti lebih murah kot. Huhu why not tukar kepada yang lain?

Actually kalau ikut ranking minuman malt coklat ni asalnya Milo memang bukan yang terbaik. Dulu-dulu ada Ovaltine dan Vico. Disebabkan Milo punya publisiti sangat luar biasa maka yang lain tenggelam begitu saja..

Ovaltine.. Generasi sekarang maybe tak kenal kot Ovaltine ni. This is the best quality untuk minuman malt coklat one time ago. Now tak sure still leh jumpa lagi ke tak in market. My husband pernah jadikan Ovaltine ni his favourite. No. 1 dari segi kualitinya.

Vico, still ada until now. Cuma promosi ni dia tak sehebat Milo. Kalau ikut ranking Vico jatuh No. 2 yang berkualiti. So tak dapat Ovaltine, boleh minum Vico.

3rd place, barulah Milo.. Bukan nak kondem ya. Tapi ini just pendapat saya dan beberapa orang yang merupakan penggemar minuman coklat. 


Nak tahu sesuatu minuman coklat tu berkualiti atau tak adalah dari segi kepekatan coklatnya. Banyak brand sekarang, lebih banyak susu dan gula banding rasa coklatnya. Apa-apa pun Chocolate Malt drink from Elken is the best for me!=)


Misya : Ice Blended Chocolate letak whip cream memang superb!






1 comment:

  1. milo sebab syarikat besar buat.. laku le.. CT suka vico lagi.. tapi milo pun okay gak.. ovaltine ada lagi ke skarang eh ? amboi dulu famous kan..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...