Sunday, March 8, 2015

Hilangnya seniman kesayanganku dalam keadaan mengejut...


Salam semua.. Hari ni dapat berita mengejut tentang kehilangan 2 orang seniman yang saya kenal...

1. Cikgu Awie - Guru Tarian saya semasa di Kelab ASKOPUTRA Putrajaya. Beliau guru yang sangat baik dan sentiasa bersemangat memperjuangkan senitari tradisional walaupun muzik moden sangat pantas arusnya. Walaupun tak lama dalam ASKOPUTRA, tunjuk ajar Cikgu Awie sentiasa dalam ingatan. Sentiasa tersenyum dan tenang walaupun ada masalah atau jatuh sakit. Sebagai salah seorang bekas anak murid, terasa akan kehilangan arwah yang tiada galang gantinya.

2. Harun Salim Bachik - Pelawak dan penghibur Malaysia yang sangat hebat. Walaupun tak pernah jumpa tapi beliau antara pelawak disegani dan sentiasa menghiburkan di TV atau di filem.

Al-Fatihah... Semoga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang beriman.


Sewaktu kami buat persembahan di Marriot Hotel Putrajaya..


Dulu saya memang aktif dengan this club. I love dancing. Hilang stress dan badan pun cergas. Since kahwin, aktiviti kelab tarian ni terus saya tinggalkan. Sayang juga tapi kekangan masa dan komitmen menghalang saya daripada terus aktif. Apa-apa pun saya sayang warisan senitari budaya kita sampai bila-bila. 

Misya : Bukan senang nak menari tradisional kalau takde displin dan kesungguhan.


3 comments:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...