Monday, July 22, 2013

Kadar zakat fitrah mengikut negeri di Malaysia 2013

Salam.. Erm sudah masuk 2 minggu Ramadhan kan? Cepat sungguh masa berlalu.. Apa-apa pun jangan lupa tunaikan tanggungjawab anda untuk menunaikan zakat fitrah. So, saya sertakan kadar zakat fitrah di seluruh Malaysia mengikut negeri untuk rujukan anda.


Pentingnya zakat bagi saya sebenarnya secara tidak langsung menyucikan pendapatan kita selama setahun kita bekerja. InsyaAllah lebih berkat rezeki yang kita terima sepanjang hidup kita. So marilah tunaikan zakat fitrah. Bagi kaum wanita, boleh rujuk suami atau ayah anda sama ada dah tunaikan zakat fitrah atau belum ya. Salam Ramadhan..=)

Maklumat lanjut : http://www.zakat.com.my/

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...