Wednesday, September 9, 2020

Kes CoVID-19 cecah 3 angka, PKP semula?

Salam. Allahuakbar semalam bila KKM announced kes positif Covid-19 baru mencecah 100 orang terus sis panik jap. Haha.. Teringat pak Menteri pernah inform Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mungkin akan dilaksanakan semula if angka positif Covid-19 mencecah 3 angka. Adoi!


 

Tapi ikutkan kes-kes terbaru ni kebanyakannya dari depoh-depoh tahanan imigresen especially di Sabah. Tu yang mendadak naik. Then tempat-tempat ni berada dalam kawalan ketat which takkan boleh menyebabkan penularan kluster baru. Harap-harap begitulah. Sis bukan apa, dah plan macam-macam sampai hujung tahun ni. If PKP semula, alamak terbantut segala plan. Plus mana lagi kerajaan nak cekau duit untuk bantu rakyat yang terjejas? Yang tak terjejas sebelum ni pun mungkin boleh terjejas juga. 

Lagi satu sis geram juga bila orang kita sendiri pun ada yang tak bertanggungjawab. Tak amalkan norma baru. Tapi sis rasa mostly Malaysia dah faham tentang norma baru ni. Memang kita semua berusaha patuh pada SOP. Tapi bila ada warga asing yang tak patuh, kluster kayangan buat hal, rasa macam usaha kita semua sia-sia je. Tak tahu hari ni berapa pula bilangan kes terbaru. Sama-sama lah kita doakan agar Malaysia bebas daripada Covid-19 ni secepat mungkin. Amin..


Misya : Pelik masih ramai warga asing cuba ceroboh sempadan negara.

3 comments:

  1. ini yang dinyatakan di berita, yang berlaku di sabah lagi menakutkan. Waktu covid 19 di sabah dikesan.....selepas pertandingan bola sepak di kawasan penjara. Cuba bayangkan.......skrg ada pemain bola yang sudah di qurintin. tapi insy Allah semua y diqurintin tu sihat....harap tiada jangkitan..itu je


    www.oohsenyum.com

    ReplyDelete
  2. hmmmmm 2-3 ari lepas dah up 6 kali ganda nombor tu, misya :(
    menakutkan!!!

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...