Wednesday, February 13, 2019

Happy dapat kasut & lipstick baru!

Salam. Baru-baru ni ternampak iklan lipstick Super Stay Matte Ink terbaru keluaran Maybelline kat TV. Terus terpikat nak beli. On the spot saja mengusik, cakap kat husband suh belikan. Hehehe..  Sebab so far dia tak pernah belikan saya lipstick. Seminggu lepas tu pi jenjalan kat Alamanda Putrajaya, singgah Watson, lepas pilih lipstick Maybelline tu and husband bayarkan. Happy la saya dapat lipstick baru! Kebetulan lipstick sedia ada dah nak habis. Rembat 2 warna terus. hehe.


Lepas tu jenjalan lagi saja cari-cari kasut jalan warna putih. Sebab hari tu ternampak member sefamily pakai kasut putih gi jenjalan, terus berkenan sebab nampak smart. Husband saya sendiri keluar gi mana-mana mesti pakai kasut putih. Singgah Bata, belek punya belek, terberkenan pula dengan kasut putih ni. Tinggal kreatifkan je tukar warna tali ikut warna baju mesti lagi smart. Time nak bayar, husband tetiba kata takpela bagi dia bayarkan. Memang dia nak belikan saya kasut katanya. huhu seronoknya! hahaha...

Tak sabar nak pakai lipstick ni. Nanti dah pakai nak review best ke tak. Saya memang minat lipstick matte sebab tahan lama and wat muka nampak lebih fresh dan meyakinkan.

Light pink and light purple jadi pilihan. Actually banyak lagi warna sampai rambang mata macam nak beli semua. hahah.. But try yang ni dulu. Biasa saya pakai Silky Girl punya matte lipstick. Pun best juga. 


By the way thank you so much to incik husband sudi belanja lipstick dan kasut ni. Husband saya memang every year dia akan belanja saya pape saya nak beli. Menunaikan tanggunjawab katanya. Kan suami wajib bagi pakaian 2 pasang setahun kan? So saya taknak baju (sebab dah berlambak dalam almari), jadi dia belikanlah benda-benda gini sebagai ganti. Daripada dia belikan sendiri, baik time saya nak shopping tu dia terus bayarkan. Untuk elak saya tak berkenan dengan apa yang dia belikan. Hehehe. Syukur Alhamdulillah.. Moga rezeki suami saya bertambah-tambah lah lagi. Amin..:)


Misya : Tak mewah takpe janji mencukupi.

4 comments:

  1. cantiknya kasut tu. shu suka warna putih. heee

    ReplyDelete
  2. @Shuhaida Saad oyeke? tula putih ni nampak bersih dan suci kan? uma saya pun perabot mostly warna putih. huhu

    ReplyDelete
  3. best tak matte tu? sis suka gak beli matte mcm2 haha last time dpt exchange gift matte wawa zainal. best gak..tak melekat warna kt cawan kalau minum hehe.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...