Wednesday, May 5, 2010

mencari cinta atau cinta yg dicarikan?

salam semua..

pagi ni, on the way ke ofis, dengar radio ERA.. ade seorang caller tu cerita tentang dia berkahwin atas pilihan keluarganya.. dia tak pernah jumpa pun bakal suaminya sehinggalah hari pernikahan.. masa tu umurnya 16 tahun.. even gambar pun tak pernah tengok.. masa nikah baru tahu wajah n rupa suaminya.. alhamdulillah mereka kekal dalam alam rumah tangga selama 20 tahun hingga kini..

Bila dengar kisah tu, saya terfikir, kalau saya sebegitu macam mana la ye..? adakah pilihan keluarga itu yg terbaik? mungkin ada benarnya.. selama 24 tahun kehidupan saya, bermacam2 org yg saya cari tapi tiada jodoh.. saling mengecewakan dan dikecewakan. tiada yang kekal.. baru2 ni, my mom bagi tahu, dia dah carikan saya seorang calon.. now, kami dalam proses saling mengenali.. masih belum bertemu.. tapi it's really different between bila kita sendiri mencari cinta dengan cinta yang dicarikan untuk kita..

am i happy? i wish kebahagiaan akan hadir dalam hidup saya.. mungkin inilah takdirnya.. saya redha.. ada hikmah disebalik semua penderitaan, kekecewaan n tangisan saya sebelum ni..
insyaAllah..:)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...