Saturday, May 22, 2010

Better think positively....:)

22 Mei 2010, 3.54pm, Putrajaya; Today i feel so natural.. takde rasa marah, sedih, moody but happy dengan kehidupan ku sekarang.. Alhamdulillah mungkin inilah hikmah nya. Terpaksa melepaskan sesuatu bukan bermakna kita mengalah atau mengaku bersalah tapi untuk menenangkan fikiran yang kusut.. Buat apa nak fikirkan perkara-perkara negatif je kan.. Memikirkan perkara-perkara yang baik sebenarnya suatu terapi untuk diri sendiri yang dahulunya saya tak sedari. Before this, i'm always thinking negatively. Semua serba tak kena. Asyik nak marah-marah orang, and finally saya berada dalam keadaan tertekan. Dan paling saya takuti apabila berada dalam kemurungan!! That's one of my weakness..

But now Alhamdulilah sangat-sangat, kehidupan saya bertambah baik apabila saya berfikir secara positif. Memandang jauh ke hadapan dan tak berprasangka bukan-bukan pada perkara sekeliling. Saya pun tak tahu mengapa tapi mungkin atas dorongan dan nasihat ibu yang tersayang, semangat saya dapat dipulihkan..  Thanx mom! Love u so much!

Baru-baru ni birthday ibu saya. We bought a special birthday cake and belanja makan malam yang special for her.. Really happy. Sebelum-sebelum ni, tak pernah celebrate camni. Tapi kali ni sangat bermakna buat kami sekeluarga. Buat ibu, semoga panjang umur, dimurahkan rezeki dan segala hajat ibu tercapai. Amin.. Harap kehidupan kita sekeluarga akan sentiasa bertambah baik dan baik dan baik..!!:):):)
           My family during birthday my mom at Rimbun Klasik, Bangi



Em tapi dalam 2-3 hari ni ada seorang hamba Allah yang tidak dikenali menghantar emel layang kepada saya. Daripada ayat-ayatnya, sememangnya beliau seorang yang bermasalah psikologi. Saya sangat simpati pada dia.. Saya taknak jadi macam dia. Minta-minta dijauhkan. Amin.. Semoga hamba Allah tersebut insaf dan lekas-lekas bertaubat. Bagaimanapun, saya nak ucapkan terima kasih banyak2 wat teman-teman yang membalas kembali emel tersebut dengan kata-kata semangat dan sangat memahami erti persahabatan. I really appreciate it! Thanx guy! Love u alls! (Thanx untuk syahnaz, shahrul, kak sonia, kak siti noraini, razliana, adibah, liyana, kak azmina, kak min, kak safura, and ramai lagi)-sorry kalau ada nama yang tertinggal.. huhu..

Untuk sahabatku yang paling disayangi, Hasni Falina.. Jangan tension-tension lagi tau.. Aku tak marah pun k..:) Kalau boleh jangan percaya kata-kata orang luar yang belum tentu kesahihan nya.. InsyaAllah orang yang cuba merosakkan persahabatan kita pasti mendapat balasan dari Nya. I'll always love you my best friend forever n ever!!:) Kuatkan semangat dan jangan sedih2 lagi. Untuk interview hari isnin ni, try your best ok.. Aku akan sentiasa doakan yang terbaik wat ko... Jia You! Jia You!

                With hasni at LCCT sebelum berlepas ke Langkawi

Em tentang hal lain, rasanya takde kot.. Dari segi hati dan perasan, susah nak dimengerti.. Rasa happy maybe..@_@ It's very different daripada sebelum-sebelum ni. Mungkin inilah hikmah nya apabila sentiasa meminta petunjuk dari Allah.. InsyaAllah setiap yang diuji ada hikmahnya.. Mungkin kita pernah buat salah sebelum ni, jadi kita diuji.. Lepas tu semua akan jadi baik sekiranya kita sentiasa ingat padaNya dan selalu berfikiran positif.

Ok guys, smile and happy always!

Syahirah si adeq comey.......^_^

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...