Sunday, May 9, 2010

A day of hardness..

Kelmarin... 7 Mei 2010..
banyak perkara yang tidak menggembirakan hidupku.. hari interview di SPA yg septutnya menjadi hari paling bersemangat dalam hidupku, tiba-tiba jadi hari yang sangat mendownkan diriku.. I forgot to bring my original SPM certificate and my Degree scroll!! so frustated! Then kena ceramah dengan orang SPA tu.. Tapi aku mengaku memang salahku n minta maaf.. Kalau dimaafkan and orang SPA tu baik hati, insyaAllah dapatla aku menjawat jawatan tetap PTM..

Lagi 1 berita yang menyentuh perasaan ku, aku dapat tahu berita yang paling menyedihkan..:( Adik Syarmila Zamri yang merupakan adik kepada ex-boy ku meninggal dunia.. itu pun dapat tahu daripada kawan karibku yang sempat menziarahi jenazahnya di Hospital Serdang.. Ketika itu aku berada di kampungku kerana menziarahi nenekku.. Selepas seminggu baru ku tahu tentang berita ini sedangkan dalam minggu tu tak putus-putus aku mendoakan kesihatan dia supaya sembuh dan panjang umur.. tapi apakan daya, Allah lebih menyayanginya.. Al-Fatihah... Wat keluarganya, diharap dapat bersabar dan terus kuat menghadapi dugaan Maha Esa ini..

Em hidupku terlalu banyak dugaan.. bukan ingin mengeluh.. cuma aku harapkan 1 hari nanti ada hikmah di sebalik semua ni.. asyik menangis sampai dah kering air mata bila mengenangkan apa yang telah terjadi sepanjang kehidupanku.. i want to be happy....

aku cuba menjadi yang terbaik untuk semua orang.. layan semua orang dengan saksama.. tapi masih juga tak dapat memuaskan hati semua orang.. Pada rakan-rakan, aku juga manusia biasa yang selalu wat kesilapan.. Maafkan aku banyak-banyak..
"Buang yang keruh, ambil yang jernih":)

Salam...

2 comments:

  1. I'm happy u blogging... many of things we can share up here but not everythings... hehe

    ReplyDelete
  2. hehe.. tq.. insyaAllah saya akan berhati-hati selalu..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...