Thursday, January 23, 2020

Farewell for me after 10 years at the same unit..

Salam. 2 Januari 2020 finally menjadi detik bersejarah for me apabila ditukarkan ke Cawangan lain after 10 years berkhidmat di unit yang sama. Setahun setengah as contract officer plus 8 tahun setengah as permanent gov servant, now sempena tahun baru 2020, saya ditugaskan di tempat baru. 10 tahun incharge untuk Program Latihan Pengendali Makanan, LPM (which related to food handler training yang wajib semua pengendali makanan seluruh Malaysia hadiri), from 6 person punya task dikecilkan kepada 1 orang punya task, from zero (no guidelines, no module, no experience sebab lepas grad terus dapat offer as contract officer), berkhidmat dengan pelbagai jenis bos dan klien, wow terasa macam kejap je masa berlalu. huhu..

Farewell for me organized by Cawangan Pre-Market Approval (PMA). This is my top bos, Puan Zuraini. Beliau bos saya yang ke-8 pernah saya bekerja. Kawan-kawan lain yang pernah seunit dengan saya semua dah bertukar ke unit lain, but saya masih di unit sama.

Terharu plak bila diraikan. Siap dapat hadiah special from them.

Our team, En. Hermy, Kak Has and Anida. Actually sepanjang 10 tahun, team ni sentiasa berubah. But tetap seronok dapat kerja dengan pelbagai team.

Thank you so much guys for organizing this sweet farewell for me. Actually saya fikir apa la sangat sumbangan saya untuk cawangan ni, tapi rasa sebak pula bila ada appreciation ceremony camni. If ada salah silap jangan simpan dalam hati. Mohon maaf banyak-banyak kalau ada yang terasa hati. Keep in touch!

Rasa sedih juga nak tinggalkan, yela 10 tahun kalau ada anak dah darjah 5 dah kot. huhu. But still rasa bangga diberi kepercayaan untuk incharge unit yang sama dalam tempoh yang agak panjang. Because unit LPM ni agak mencabar. Perlukan kesabaran yang tinggi dan daya kreativiti yang baik. Bcos kena deal dengan bermacam ragam orang. But saya percaya pengganti saya, Hidayah (kiri sekali) will give the best to this unit.  

Thanks to Food Service Team which always supporting me especially Kak Has sebab banyak ilmu saya dapat daripada beliau dari segi public relation (PR) dengan client and tatacara kerja yang pantas. Saya banyak deal dengan klien luar so memang kena pantas wat kerja and kena banyak tolerate dengan klien. Alhamdulillah, dapat banyak feedback positive dari klien even saya tak mengharap sebegitu. Janji klien puas hati, tak complaint, tu pun dah cukup lega.

Sonok dapat hadiah. hehehe..


Hadiah belated birthday for Septemberian pun dapat. hehe.. Alhamdulillah rezeki.


Thanks again to PMA team. Walaupun different Cawangan, but we are still friends. Ala tukar Cawangan je, but still in the same office. Wakaka.. Doakan saya yang terbaik dalam unit baru dan dipermudahkan segala urusan. Amin.. 

Oh ya, buat yang tertanya-tanya saya ni kerja apa? hehe.. I'm food technologist who works under Food Safety and Quality Division, Ministry of Health Malaysia. :) For more details boleh visit http://fsq.moh.gov.my 



Misya : Tahun baru buat benda baru.

8 comments:

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Return to blogger world?

Assalamualaikum.. MasyaAllah almost 3 years never post any new entry.. My last entry was year 2021 which only related to my dropship job wit...